Šogad pirmajos trijos mēnešos jauno auto reģistrācija mūsu valstī augusi par 11 procentiem, salīdzinot ar šādu pat laika periodu pērnajā gadā.
Kopā trijos mēnešos reģistrētas 2974 jaunas automašīnas, un tas ir par 305 automašīnām vairāk nekā pagājušā gada pirmajā ceturksnī. Par 5 procentiem pieaudzis pieprasījums pēc veiklajām pasažieru automašīnām, bet komerctransportam kāpums bija pat 63 procenti.
„Pēc divu iepriekšējo gadu attiecīgo periodu pieauguma tempiem, tas ir, 89 procentu tirgus pieauguma 2010.gadā un 17procentu pieauguma 2011.gadā, pašreizējie 11 procenti liekas pieticīgi, bet jāielāgo, ka Latvijas ekonomika pēc krīzes pārvarēšanas ir atkal sasniegusi līdzsvarotu attīstību, kas īpaši pamanāms, ja salīdzinām sevi ar citu ES valstu auto tirgus rādītājiem. ES valstīs kopumā jaunu vieglo automašīnu reģistrācija 2012.gada pirmajā ceturksnī bija -7,7 procenti un komerctransportam -9,2 procenti pret 2011.g. pirmo ceturksni. Varam secināt, ka Latvijas tirgus uzrāda ļoti veselīgu attīstības tempu,” stāsta Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.
Privātie pircēji kā populārāko pasažieru automašīnu izvēlējās Nissan Juke, to iegādājušies 102 pircēji. Tieši Nissan no auto zīmoliem piedzīvojis vislielāko kāpumu. Pēc tam seko VW Golf/Plus (94 vienības), VW Passat(85). Komerctransporta kategorijā – Renault Master (61 vienība), Fiat Fiorino (33), Mercedes-Benz Srinter (28).
Savukārt 20 procentus no visām realizētajām vieglajām pasažieru un vieglā komerctransporta korporatīvajām vajadzībām ir iegādājušās dažādas valsts iestādes un privātie uzņēmumi, piemēram, „Latvijas valsts meži”, Valsts policija, Valsts Probācijas dienests, „Lattelecom”. Juridiskās personas iegādājās Škoda markas – 52 automašīnas, Volkswagen – 31, Renault – 30.
Šajā gadā kompaktās klases automašīnas aizņem 17,9 procentus no tirgus. Ja salīdzina ar pērnā gada pirmajiem trim mēnešiem, tad šīs klases automašīnas pieprasa par 31 procentu mazāk. Mazās apvidus klases realizētās automašīnas aizņem 13,8 procentus no tirgus, vidējās apvidus klases spēkrati aizņem 11,3 procentus. Līderpozīcijas saglabā apvidus klases (arī lielo apvidus automašīnu tirgus) automašīnas, šīs mašīnas ir 30 procenti no visiem realizētajiem spēkratiem Latvijā.
Līzingā šī gada pirmajos trijos mēnešos iegādātas 936 automašīnas (48 procenti no pārdoto auto skaita). Auto līzinga līderis ar 33procentiem no visiem auto līzinga darījumiem bija SIA Nordea Finance Latvia, apsteidzot SIA SEB Līzings un SIA DNB Līzings.
ABCpolise atgādina, ka, iegādājoties jaunu automašīnu, nevajadzētu aizmirst parūpēties par sava auto apdrošināšanu. Izdevīgākos apdrošināšanas piedāvājumus var aplūkot un izvēlēties mūsu mājaslapā www.abcpolise.lv vai zvanīt uz klientu tālruni 22001020.