Ierasts, ka vairāk runā par automašīnas sagatavošanu ziemai, bet arī pēc aukstās un garās ziemas ir jāpārbauda auto stāvoklis.
Viena no lietām, kam pēc ziemas jāpievērš uzmanība, ir bremžu stāvoklis. Jo ziemā notiek intensīva bremzēšana, pastiprināti izmanto ABS un ESP, ir netīrumi un sāls – tas viss ietekmē bremzes. Jāpārbauda arī logu slotiņas, tās būtu ieteicams mainīt 2 reizes gadā. Tāpat arī nevajadzētu aizmirst, ka ļoti svarīga ir laba redzamība, tāpēc arī logu stikliem jābūt tīriem. Arī ziemas logu šķidrumu jānomaina pret sezonai atbilstošāku.
Ziemas laikā šasija nonāk ciešā saskarē ar sāli, un tas var izraisīt koroziju. Tāpēc jāveic profesionāla mazgāšana. Bojājumus rada ne tikai sāls, ziemā braucot šasija bieži uzsitas uz sniega vaļņiem vai ledus klučiem, un tas var radīt mehāniskus bojājumus. Pēc ziemas un aukstā laika jāpārbauda arī spēkrata gumijas elementu stāvoklis.
Pavasarī vajadzētu papildināt bremžu šķidrumu, stūres pastiprinātāja eļļu, motoreļļu u.c. Noteikti jāatceras nomainīt arī logu mazgāšanas šķidrumu pret tādu, kas ir efektīvāks pie augstākām temperatūrām.
Kad gaisa temperatūra jau nostabilizējusies un kad ceļi vairs neapledo, tad ziemas riepas var nomainīt jau pret vasaras riepām.
Taču pavasaris ir arī laiks, kad pats cilvēks pēc garās ziemas jūtas noguris, tāpēc autovadītājiem jābūt īpaši uzmanīgiem ceļiem. Jo noguris un neizgulējies autovadītājs reaģē un pieņem lēmumus lēnāk. Pirms kāda laika veiktais Latvijas pētījums pierādīja, ka trešdaļa autovadītāju riskē iemigt pie stūres. Lielākā daļa riska grupas autovadītāji šo problēmu nepazinās.
Tāpat autovadītājiem jāatceras, ka pavasarī uz ceļiem parādās arvien vairāk velosipēdistu.