Apdrošināšanas sabiedrības Balta veiktais pētījums sadarbībā ar pētījumu aģentūru Data Serviss atklāj, ka Latvijas iedzīvotājiem apdrošināšanas jomā cena kļuvusi mazāk būtiska. Cilvēki vairāk novērtē iepriekšējo sadarbību ar apdrošinātāju, uzņēmuma reputāciju, komunikāciju ar klientiem.
No visiem pētījumā aptaujātajiem apdrošināšanu izmanto 83%.
Vidēji vienā Latvijas mājsaimniecībā ir 2,2 apdrošināšanas polises. Šis cipars samazinās līdz 1,4 polisei uz vienu mājsaimniecību, ja neņem vērā OCTA apdrošināšanu.
Turklāt, ja salīdzina ar pērno gadu, tad par 10% palielinājies to cilvēku skaits, kuri iegādājas brīvprātīgi KASKO polisi. Tas nozīmē, ka KASKO iegādājas ne tikai tie klienti, kuriem šīs polises iegādāšanās ir obligāta kredīta vai līzinga dēļ. Arī īpašuma apdrošināšanā šis rādītājs palielinājies par 11%.
Lai gan arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju iegādājas apdrošināšanas polises brīvprātīgi, tomēr, ja salīdzina ar citām valstīm, mūsu valstī apdrošināšanu iegādājas retāk.
Sociālantropologs Klāvs Sedlenieks par Latvijas iedzīvotāju attieksmei pret apdrošināšanu stāsta: „Ņemot vērā, ka cilvēka atmiņa ir veidota tā, lai prognozētu nākotni – kāda bijusi pagātne, tādu tā veido arī nākotnes vīziju -, ir nepieciešams laiks, lai sabiedrība pierastu pie apdrošināšanas kā stabilas un uzticamas sistēmas. Arī PSRS laikā Latvijā cilvēki izmantoja apdrošināšanu, taču astoņdesmito un deviņdesmito gadu juku dēļ tā ir izplēnējusi. Pašlaik sabiedrībā apdrošināšana kā pakalpojums tiek vērtēta augstāk, taču tik un tā Latvijā, salīdzinot ar Skandināvijas un Rietumvalstu sabiedrību, cilvēki noteikti ir piedzīvojuši daudz vairāk satricinājumu un pārmaiņu, kuras saistītas ar naudu. Tas nozīmē, ka Latvijas iedzīvotājiem naudas sistēma neliekas pārāk uzticama, piemēram, noguldīt naudu bankā vai izmantot apdrošināšanu šķiet mazāk uzticami nekā iegādāties kādu taustāmu lietu.”
Pētījums tika veikts šā gada februārī, kopumā tika aptaujāti 947 Latvijas iedzīvotāji.