Apdrošināšanas sabiedrība Balta pērn cietusi ne tikai zaudējumus vairāk kā miljons latu apmērā, tai arī divkārt pieaudzis tiesvedību skaits ar klientiem.
Kā norāda Baltas pārstāvji, tad lielāko tiesvedību skaitu veido strīdi ar klientiem par auto vērtībām. Baltas finanšu direktors Uldis Dzintars informē, ka uz pagājušā gada beigām pret apdrošinātāju tiesā bija ierosinātas un nepabeigtas 38 prasības par kopējo summu 1,97 miljoni latu. Salīdzinājumam, 2010. gadā pret Baltu tiesā bija ierosinātas 19 prasības par kopējo summu 1,45 miljoni latu.
Kā norāda U. Dzintars, tad, ņemot vērā aptauju datus, Baltu klienti vērtē kā godīgu atlīdzību maksātāju, tādēļ tiesvedību skaita pieaugums kopumā uzņēmumam ir jūtīgs jautājums. Baltas finanšu direktors uzsver, lai arī Balta pagājušajā gadā strādāja ar zaudējumiem, uz atlīdzību izmaksām tas iespaidu neatstāj, jo „kompānijai reputācija vienmēr bijusi svarīgāka par mirkļa labumu vienā gadā”.
Baltas pārstāvji skaidro, ka tiesvedību lietu skaits pieaudzis OCTA un KASKO apdrošināšanu veidos par nelielām summām, un tās ir saistītas ar izmaksāto atlīdzību apjomu gadījumos, kad klients zaudējis auto.
U. Dzintars skaidro, ka „krīzes laikos auto cenas samazinājās. Kad auto nozog, tad brīdī, kad tas jāatlīdzina, tiek novērtēts, cik auto maksā un apdrošinātājs nopērk tādu pašu auto vai izmaksā atlīdzību skaidrā naudā. Daudzi klienti auto pirms gada vai pusotra pirka par augstāku cenu, tāpēc viņi nav apmierināti ar atlīdzību apjoma izmaksu. Tomēr apdrošinātājam ir fundamentāls princips: atlīdzību izmaksa ir klienta zaudējumu segšanai un ne vairāk.”
Jāatgādina, ka Balta 2011. gadu noslēdza ar zaudējumiem 1,95 miljoni latu apmērā, savukārt 2010. gadā uzņēmumam bija 1,32 miljoni latu liela peļņa.