Balta apkopojusi nepieciešamākās vietas stacionāro radaru izvietošanai Latvijā

Jāatgādina, ka saskaņā ar noslēgto līgumu, līdz šā gada 20. maijam visā Latvijā būtu jābūt uzstādītiem stacionārajiem radariem. Apdrošināšanas sabiedrība Balta, balstoties uz atlīdzību pieteikumu analīzi par smagākajiem ceļu satiksmes negadījumiem, konstatējusi vietas, kurās radaru izvietošana būtu visnepieciešamākā.

No masu medijos izskanējušās informācijas zināms, ka stacionāros radarus ātruma ierobežošanai ir plānots uzstādīt uz Ventspils – Rīgas šosejas pagriezienā uz Tukumu, kā arī Baltezerā un Jaunolainē. Apdrošināšanas sabiedrības Balta speciālisti, analizējot atlīdzību pieteikumu datus, minētās teritorijas identificējuši kā potenciāli bīstamas ceļu satiksmei, jo tur ir notikuši vairāki nopietni ceļu satiksmes negadījumi.

Veicot atlīdzību pieteikumu datu analīzi, Baltas speiciālisti konstatējuši arī citas ceļu satiksmei potenciāli bīstamas teritorijas, kur notikušas vairākas smagas avārijas, kas saistītas ar ātruma pārkāpšanu. Baltas speciālisti norāda, ka avārijas, kas saistītas ar ātruma pārkāpšanu un cilvēku upuriem ir bijušas uz gājēju pārejas Vangažos un Garkalnē uz autoceļa Rīga – Pleskava, pie Ķemeru pagrieziena uz Ventspils – Rīga autoceļa, uz gājēju pārejas Salaspilī uz autoceļa Rīga – Daugavpils un Ķekavā, kā arī Granīta ielā Rīgā.

Apdrošināšanas sabiedrība Balta atlīdzību direktors Ingus Savickis norāda, ka „nav noslēpums, ka ātruma pārsniegšana var izraisīt negadījumus un radīt nopietnas sekas ne tikai spēkratam, bet arī pasažieru veselībai vai pat apdraudēt dzīvību. Mūsu dati liecina, ka diemžēl sliktā ceļu seguma dēļ KASKO pieteikumu skaits ik gadu pieaug, ļaujot secināt, ka Latvijas autoceļu un pilsētas ielu stāvoklis neuzlabojas. Sliktais ceļu un ielu segums kombinācijā ar ātruma pārsniegšanu strauji palielina risku iekļūt satiksmes negadījumā pat neatkarīgi no laika apstākļiem. Tā kā Latvijā ar 90 kilometriem stundā atļauts braukt gan pa grants, gan asfalta ceļu, seguma stāvokļa dēļ bieži vien pat būtu ieteicams pārvietoties lēnāk par maksimālo atļauto braukšanas ātrumu”.

Kā liecina Baltas atlīdzību izmaksu izvērtējums, tad pagājušajā gadā traģiskākais ceļu satiksmes negadījums notika Kārsavas novadā – apdzīšanas manevra laikā notika 2 automašīnu frontālā sadursme, kā rezultātā mira auto vadītājs. Minētā negadījuma atlīdzība sastādīja 32 740 Ls. Kopumā pērn Balta par smagākajiem vieglo auto izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem izmaksājusi summas, kas pārsniedza vairākus tūkstošus latu.