Lai gan pavasaris tikko tik sācies, bet drīz jau klāt vasara, kad nereti autobraucējus pārsteidz pēkšņas lietusgāzes, negaiss. Bieži vien tādās reizēs brauktuves pārvēršas par neizbraucamām ūdenstilpnēm, mašīnas noslāpst.
Ko tādos gadījumos darīt? Braukt cauri lielajai peļķei? Nebraukt? Pirmkārt, autovadītājam jānovērtē, cik dziļa ir peļķe. Ja ūdeņi ir dziļi, tad braukt nevajadzētu, jo ūdens var iekļūt spēkrata dzinējā. Bet, ja ūdens iekļūst dzinējā, tad lielākajā daļā gadījumu nākas mainīt dzinēju. Uzmanīties vajag arī no seklām peļķēm, jo daudzām automašīnām gaisa ieplūdes atvere atrodas zemā vietā, līdz ar to ūdens nonāk motora cilindros. Hidrotrieciena rezultātā var rasties arī šādi bojājumi: saliekti klaņi, vārsti; salauzti virzuļi; var rasties arī motora bloka bojājums.
Ja autovadītājs izlemj, ka var izbraukt cauri peļķei, tad noteikti to darot ir jāsamazina ātrums. Tāpat jāatceras, ka nav redzams, vai zem peļķes neatrodas kāda dziļa bedre, kas, kā zināms, var radīt nopietnus bojājumus automašīnai. Tāpēc autovadītājiem braucot jābūt ļoti uzmanīgiem.
Ja spēkratam ir uzstādītas dzinēja aizsargplastmasas, tad tās nevajadzētu skrūvēt nost, jo šīs aizsargplastmasa var pasargāt jūsu automašīnu.
Tāpat kā ziemā ir svarīgs, kāds ir automašīnas riepu stāvoklis, arī vasarā riepām vajag būt ar atbilstošu protektora dziļumu un atbilstošu spiedienu. Lietus laikā brauktuve ir slidena, bet protektors var pasargāt no auto izslīdēšanas un akvaplanēšanas.
Protams, jāievēro distance starp priekšā braucošo automašīnu. Ja lietus kļūst ļoti spēcīgs un vairs nevar redzēt, kur braukt, tad labāk ir mašīnu apturēt. Mašīnu novietot ceļa malā, ievērojot drošības pasākumus – ieslēgt avārijas gaismas u.c.
Bieži vien pēc stipra vēja uz ielas var redzēt automašīnas, kurām uzkrituši vēja nolauztie koki. Tāpēc negaisa laikā nevajadzētu mašīnas novietot zem kokiem, reklāmas stendiem, elektrības stabiem.
Lai uzzinātu, kura apdrošināšanas kompānija piedāvā šādu segumu, zvaniet uz klientu tālruni 22001020.