Šajā pavasarī sasniegts jauns rekords – bedru dēļ automašīnai nodarīti bojājumi 2500 latu apmērā. Spēkratam pārsistas riepas un bojāti abi bamperi. Pērn lielākā summa bija 2038 lati.
Tieši februāris un marts, kad sniegs nokusis un uz ceļiem parādās jaunas bedres, ir laiks, kad transportlīdzekļi visbiežāk cieš no bedru izraisītajiem bojājumiem.
Apdrošināšanas sabiedrība Balta novērojusi, ka salīdzinot ar februāri, marts bijis par 30 procentiem bagātāks ar bedru izraisītiem apdrošināšanas pieteikumiem. Arī KASKO pieteikumu skaits katru gadu palielinās, un tas nozīmē, ka mūsu valsts ceļu stāvoklis nepaliek labāks.
Apdrošināšanas sabiedrības Balta pārstāvis Ingus Savickis stāsta, ka, analizējot atlīdzību pieteikumus, var secināt, ka apmēram pusē gadījumu no visiem nekvalitatīva ceļa nodarītajiem zaudējumiem marta mēnesī cietusi tieši transportlīdzekļu labā puse (viena vai abas riepas, diski, pat spārnu bojājumi).
„Tas skaidrojams ar to, ka asfaltbetonā tāpat kā jebkurā citā priekšmetā plaisas veidojas no malas. Savukārt uz ceļa asfaltbetons satiekas ar nomali, kur šis klājums ir birstošs. Šajā vietā ūdens vieglāk pakļūst zem seguma un laika apstākļu iedarbībā veic savus posta darbus, tāpēc, pārvietojoties pa asfalta segumu, autobraucējiem vairāk jāuzmanās tieši no bedrēm, kas izveidojušās brauktuves labajā pusē,” informē I.Savickis.
Apsekojot vietas, kur biežāk notikuši negadījumi nekvalitatīva ceļu seguma vai bedru dēļ, ir apzinātas arī autovadītājiem kritiskākās vietas. Visvairāk atlīdzību saņemts par negadījumiem Rīgā – Elizabetes ielā, Braslas ielā, Vaidavas ielā, 13.janvāra ielā, Krasta ielā un citur. Reģionos visbiežāk negadījumi bijuši pie Ropažiem, Valmieras un Ventspils.
Kopā pērn par nekvalitatīva ceļa izraisītiem bojājumiem apdrošināšanas sabiedrība Balta saņēma apmēram 300 negadījumu pieteikumus. Kompensācijās izmaksāja 58 700 latu. Šogad līdz marta otrajai pusei pieteikti zaudējumi jau 14 396 latu apmērā, pieteikto atlīdzību skaits ir aptuveni 70. Visbiežāk tiek bojāti riteņu diski un riepas, bet ir gadījumi, kad nodarīti daudz lielāki bojājumi auto ritošajai daļai vai pat virsbūvei.